ÓVÓNŐK KÖRÉBEN VÉGZETT FELMÉRÉS EREDMÉNYEI
Nevelőtestület megítélése (ahol 1= egyáltalán nem ért egyet, 5= teljes mértékben egyetért)
Állítások
|
Átlag
|
Átlag (2008.)
|
A nevelőtestületben jól érzem magam.
|
4,4
|
4,0
|
Szívesen fordulok problémáimmal az óvodavezetőhöz.
|
4,3
|
4,5
|
Nevelőtestületünk jó közösség.
|
3,9
|
3,8
|
Tapasztalataikat a pedagógusok egymás között szívesen megosztják.
|
4,2
|
Nincs adat
|
Közös feladatok esetén jól együttműködünk.
|
4,2
|
4,0
|
A testület tiszteli az újat javasló kollégákat.
|
3,6
|
3,7
|
Testületünk a legfőbb nevelési kérdésekben egységes álláspontot képvisel.
|
4,2
|
4,1
|
Nevelő munkámat a dajkákkal megfelelő összhangban tudom végezni.
|
4,5
|
Nincs adat
|
Forrás: saját kutatás 2012.
Az óvodapedagógusok véleménye szerint a nevelőkre leginkább jellemző, hogy a dajkákkal megfelelő összhangban, jól együttműködve tudnak dolgozni.
Örvendetes tény, hogy a pedagógusok jól érzik magukat a nevelőtestületben, de annak közösségi szellemén az eredmények szerint, lehetne még fejleszteni. Fontos eredménynek tarjuk, hogy a testület a legfőbb nevelési kérdésekben egyetért, a közös feladatok esetén együttműködik, hiszen az egységes álláspont alapja, az eredményes nevelő munkának. Az is nagyon lényeges, hogy a kollégák szívesen megosztják tapasztalataikat egymással, mely lényeges szerepet játszik a kollektíva fejlődésében. A közös eszme- és tapasztaltcsere segíti a nevelő- és pedagógiai munka eredményességének fokozását és folyamatos fejlesztését.
Fontos cél lehet, hogy az újat javasló kollégát nagyobb tisztelet övezze a közösségben. Az újdonságokra való nagyobb mértékű nyitottság, az újszerű elfogadtatása segítheti ezt a folyamatot.
A korábbi eredményekkel összehasonlítva jelentős változást, sem pozitív, sem negatív irányban nem tapasztalhattunk.
Elégedettség az óvoda tárgyi ellátottságával (ahol 1=egyáltalán nem elégedett, 5= teljes mértékben elégedett)
Tényezők
|
Átlag
|
Átlag (2008.)
|
Épület
|
3,0
|
3,5
|
Mellékhelyiségek
|
2,0
|
3,2
|
Udvar
|
2,4
|
3,2
|
Közvetlen környezet
|
3,5
|
4,0
|
Csoportok játékellátottsága
|
3,6
|
4,2
|
Forrás: saját kutatás, 2012.
Az óvónők leginkább a csoportok játékellátottságával elégedettek, de a korábbi felméréshez képest ennek megítélése is lényegesen romlott. A legnagyobb problémát a tárgyi környezet vonatkozásában, a mellékhelyiségek kérdése jelenti, de az udvarral és az épülettel sem igazán elégedettek a pedagógusok.
A tárgyi eszközök megítélése a pedagógusok körében jelentősen romlott a korábbi vizsgálathoz képest, ez különösen igaz a mellékhelyiségek és az udvar eset
Elégedettség az óvoda dolgozóival (ahol 1=egyáltalán nem elégedett, 5= teljes mértékben elégedett)
Dolgozók
|
Átlag
|
Átlag (2008.)
|
Óvodavezető
|
4,4
|
4,3
|
Óvodavezető helyettese
|
4,3
|
4,0
|
Dajkák
|
4,1
|
4,3
|
Konyhai dolgozók
|
4,1
|
4,4
|
Forrás: saját kutatás, 2012.
Az óvónők elégedettek vezetőjükkel és annak helyettesével is.
Az óvodapedagógusok részéről a dajkák és a konyhai dolgozók munkája is jó megítélés alá esett.
A korábbi felmérésünk eredményéhez képest az óvodavezető és az óvodavezető helyettesének a megítélése, pozitív irányú változást mutatott.
|